- Odwiedziny: 1811302
- Do końca roku: 348 dni
- Do wakacji: 159 dni
Szkoła Podstawowa nr 64
LEKCJE 15.06.20 i 19.06.20
RÓŻNI, A TACY SAMI
PONIEDZIAŁEK 15.06.20
O UWAŻNYM SŁUCHANIU
Przeczytajcie w podręczniku tekst na str.48 pt.”Fileciki do kontroli” .
Odpowiedz na pytanie pod tekstem (słownie).
Ułóż zdania zgodnie z kolejnością wydarzeń i je zapisz
Ćwiczenia str. 60 zad. 1 i 2
Dlaczego warto słuchać?- wzbogacanie słownictwa
Znane przysłowia:
- KTO NIE SŁUCHA OJCA ,MATKI, TEN POSŁUCHA PSIEJ SKÓRY.
- JAKA SZKODA, ŻE ZACZYNA SIĘ UMIEĆ SŁUCHAĆ DOPIERO W WIEKU, GDY PRZESTAJE SIĘ SŁYSZEĆ.
- PRZYWILEJEM MĄDROŚCI JEST SŁUCHANIE.
- MIARĄ MOWY NIE JEST TEN, KTO MÓWI, ALE TEN, KTÓRY SŁUCHA.
- SŁUCHAJ UCHEM, A NIE BRZUCHEM.
Laryngolog – poznanie pracy lekarza tej specjalności
- Podawanie przyczyn niesłyszenia ( brak uwagi, niedosłuch, głuchota)
- Rozmowa o pracy laryngologa w poradniach dla ludzi niesłyszących. Podkreślenie znaczenia aparatów słuchowych dla ludzi niesłyszących oraz znaczenie języka migowego, który umożliwia porozumiewanie się osób niesłyszących między sobą oraz osób niesłyszących z ludźmi słyszącymi ( np. w urzędach państwowych).
- Rozmowa o chorobach wynikających z niedbania o słuch. Podawanie sposobów unikania hałasu np. w szkole.
Jak to zapisać- ćwiczenia ortograficzne i językowe
Ćwiczenia str. 61 zad. 3 i 4.
Matematyka - ćwiczenia str. 62,63,64
Edukacja plastyczna
Zrób swoją własną zakładkę do książki:
Zakładka z origami:
https://www.youtube.com/watch?v=i6FgFZjgpGk
https://www.youtube.com/watch?v=jZMo422tzyw
https://www.youtube.com/watch?v=Ek5R5_bdBpw
https://www.youtube.com/watch?v=Pflv6y_FSkQ
To są tylko propozycje. Możesz zrobić inną wg własnego pomysłu.
PIĄTEK 19.06.20
WAŻNE SĄ ĆWICZENIA, GDY Ó SIĘ NIE WYMIENIA
Przeczytaj tekst w podręczniku str. 49 pt. „ Ruszam mózgiem nie na próżno!” . Wypisz z wiersza do zeszytu wszystkie wyrazy wytłuszczonym drukiem. Są to wyrazy z ó niewymiennym.
Niestety pisownię tych wyrazów należy zapamiętać.
Wykonanie ilustrowanego słowniczka ortograficznego
Proszę , abyś na kartce z bloku zilustrował te wyrazy, które potrafisz narysować, a następnie pod każdym rysunkiem napisał nazwę ilustracji . Możesz jeszcze zilustrować inne wyrazy z ó niewymiennym.
Wykonaj w ćwiczeniach do j. polskiego zadania ze str. 62- 63 .
Matematyka - ćwiczenia str. 65,66,67